#BloodNormal

Menstruation er en naturlig del af livet, så hvorfor ses det aldrig på skærmen? At skjule noget så normalt bidrager kun til den skam og forlegenhed, som mange kvinder føler, når det kommer til deres menstruation.. Lad os være åbne om det.

Vores #bloodnormal-kampagne vil sætte en stopper for menstruationstabuet.  Vi har gennemført en onlineundersøgelse blandt 10.017 mænd og kvinder og kom frem til, at 74 %* af dem gerne vil se en mere realistisk fremstilling af menstruation i reklamer.  Vi viser ægte situationer, vi viser blod, vi viser verden, at den eneste måde at ende stigma på er ved at gøre det usynlige synligt.

Ved at få blod ud af mørket, op på vores skærme og ind i vores samtaler baner vi en positiv vej for fremtidens kvinder. Burde snak om menstruation trods alt ikke være ligeså normalt som selve menstruationen?


[Kilder:  *SCA gennemførte en onlineundersøgelse blandt 10.017 mænd og kvinder i alderen 13-50 bosiddende i Storbritannien, Frankrig, Holland, Sverige, Rusland, Mexico, Argentina, Sydafrika, Kina og Malaysia. Undersøgelsens interviews fandt sted i perioden mellem 18. april og 9. maj 2017. Fejlmarginen for denne undersøgelse er +/- 0,98 %. Undersøgelsen blev administreret af Bilendi, en global forsknings- og undersøgelsesvirksomhed

Inspirerende samarbejde

Samarbejdskollage billede 01
Samarbejdskollage billede 02

Vi arbejder også sammen med en række talentfulde mennesker fra hele verden for at gøre menstruation mere synlig i mainstreamkulturen. Fra den anerkendte franske skuespiller Victoire Dauxerre til standupkomikeren og barnet Saffron Herndon opfordrer vores kreative klan kvinder overalt til at leve uden frygt.

Finansiering af fantastiske idéer

Vores legater forvandler overbevisende salgstaler til færdige projekter, så vi kan holde #bloodnormal-samtalen i gang.  Bliv hængende for at få de seneste nyheder om konkurrencen og de fantastiske talenter, vi finder.

Del  Tweet